Apple a anunțat noile schimbări care vor apărea odată cu lansarea iOS 14. Aceste schimbări vor afecta campaniile Facebook Ads care primesc și procesează conversiile înregistrate de instrumente precum Facebook Pixel.
În România există aproximativ 9 milioane de device-uri care rulează iOS 14, iar impactul asupra performanțelor campaniilor derulate prin Facebook Ads va fi unul semnificativ.
Noile schimbări vor intra în vigoare în prima parte a anului 2021. Toate aplicațiile din AppStore vor prevedea includerea unui mesaj de tip pop-up, prin care utilizatorii de iOS 14 vor putea accepta sau refuza colectarea de date.
Facebook vine în ajutorul utilizatorilor care doresc să continue să ruleze campanii de succes cu un nou instrument, Aggregated Event Measurement. Acesta va colecta conversiile evenimentelor Pixel-ului de la dispozitivele iOS.
Ce schimbări vor apărea în monitorizarea performanței campaniilor?
- Setările de tracking precum Leads, Add to Cart, Purchases sau altele personalizate nu vor mai garanta acuratețea datelor;
- Retargetarea ad-urilor nu va mai avea același nivel de performanță;
- Va exista o limită de 9 campanii iOS 14 per aplicație, care vor putea rula în același timp;
- Va exista o limită de 72 de ore de resetare după ștergerea sau oprirea uneia dintre cele 9 campanii iOS 14 permise, această schimbare datorându-se întârzierii de colectare a datelor;
- Auction va fi singura opțiune de buying disponibilă pentru ad-urile care targetează dispozitivele care rulează iOS 14;
- O campanie iOS 14 odată creată nu poate fi oprită și repornită, singurele opțiuni fiind oprirea definitivă sau ștergerea campaniei respective;
- Faceboox Pixel-ul va putea fi folosit doar pentru maxim 8 tipuri de conversii tip eveniment per domeniu;
- Rezultatele campaniilor de tip iOS 14 app install vor fi raportate de SKAdNetwork API la nivelul campaniei;
- Modelarea statistică va putea fi folosită la nivelul ad set-urilor sau la nivelul ad-urilor, doar pentru campaniile cu cel puțin un ad set și un ad;
- Raportarea în timp real nu va mai fi disponibilă în cazul campaniilor iOS 14, rezultatele vor putea întârzia chiar până 3 zile;
- Doar următoarele setări de atribuire a click-urilor vor fi disponibile: 1-day click, 7-day click (default), 1-day click și 1-day view, 7-day click și 1-day view;
- Limitări ale ad-urilor dinamice pentru iOS 14.
Care sunt pașii pe care îi putem urma pentru a ne pregăti de schimbările iOS 14?
Verificarea domeniului
Pentru a asigura continuarea rulării de campanii eficiente după implementarea noilor schimbări, primul pas este verificarea domeniului. Verificarea implică plasarea unui cod special pe website, acțiune care poate fi realizată doar de o persoană care are contact direct cu afacerea. Verificarea domeniului este un pas important pentru a evita în viitor erori sau restricții în campaniile realizate.
Este încurajată verificarea de tip effective top-level domain plus one (eTLD+1), pentru ne asigura că toate variațiile domeniului sunt prevăzute. Odată cu disponibilitatea noului instrument Aggregated Event Measurement, configurarea conversiilor eveniment din Pixel va fi disponibilă doar către afacerile cu un domeniu verificat.
Setarea conversiilor pixelului
Maxim 8 conversii vor putea fi active în același timp în Facebook Pixel. Platforma Facebook Ads va sugera cele mai relevante conversii pentru afacerile noastre bazându-se pe datele și rapoartele campaniilor anterioare.
Pentru a ne putea pregăti de o astfel de schimbare, putem analiza afacerea noastră și stabili care considerăm că sunt evenimentele de care avem nevoie pentru a rula campanii eficiente cu rezultate optime.
Trebuie să analizăm conversiile deja existente, deoarece odată cu noile implementări iOS 14, ad set-urile care erau optimizate pentru anumite evenimente din Pixel care nu se regăsesc pe noua listă creată vor fi puse automat pe pauză. Modificări ale campaniilor deja existente sau ale strategiei de măsurare vor fi necesare pentru optimizarea acestora. Obiective precum landing page view sau link clicks vor fi alegerile potrivite pentru campaniile existente sau cele nou create după implementarea schimbărilor iOS 14.
Setarea conversiilor API
Dacă folosim app events API trebuie să ne asigurăm ca ad-urile noastre sunt compatibile/ suportă versiunea de SKAdNetwork de la Apple. Setările pentru de SKAdNetwork se pot realiza din Events Mangers, în secțiunea Custom.
După confirmarea îndeplinirii cerințelor pentru SKAdNetwork, următorul pas este setarea schemei de configurare a evenimentelor pentru a rula campaniile de optimizare a evenimentelor aplicației și de optimizare a valorilor.
Odată ce acești pași au fost urmați, trebuie să includem mesajul pop-up de avertizare legat de folosirea datelor utilizatorilor de aplicații. Dacă parametrii de tracking nu au fost setați corect, Facebook nu va lua în considerare evenimentele, astfel se va observa o scădere a conversiilor, anumite ad-uri vor fi puse pe pauză sau nu vor mai apărea pe anumite dispozitive.
Pentru a ne putea adapta ușor la noile schimbări iOS 14, trebuie să avem în vedere recomandările anterioare, precum și cele care vor urma, recomandări oferite de Facebook.