În data de 20 ianuarie 2021, Google Ads a anunțat că începând cu iulie 2021, campaniile Gmail nu vor mai putea fi create separat, acestea vor fi incluse în campaniile Discovery.
Ce sunt campaniile Gmail Ads?
Gmail Ads apar în partea de sus a inbox-ului, de obicei în secțiunile Social sau Promotions.
Acestea au tag-ul ”Ad” și se deschid, de obicei, ca email-uri obișnuite care includ materiale vizuale promoționale precum imagini, video sau produse ale mai multor retaileri.
Un avantaj al campaniilor Gmail Ads este că toate click-urile din email-ul extins sunt gratuite.
Începând cu iulie 2021, crearea de noi campanii Gmail Ads nu va mai fi disponibilă și nu se vor mai putea face editări la campaniile existente.
Discovery campaigns
Campaniile de tip Discovery sunt un instrument util pentru a crea o prezență puternică a brand-ului pe diferite canale de promovare. Targetarea acestor campanii poate ajunge chiar și până la 3 miliarde de utilizatori ai platformelor Google. Anunțurile Discovery apar în aplicația Google, pe pagina principală Google accesată de pe telefonul mobil, pe home feed-ul Youtube sau Gmail Ads.
Discovery campaigns nu permit următoarele ajustări care sunt disponibile la alte tipuri de campanii din Google Ads:
- Strategii manuale de bidding;
- Metoda de afișare a ad-urilor;
- Targetarea pe device;
- Alegerea placement-urilor;
- Rotația ad-urilor;
- Targetarea contextuală;
Acestea sunt doar câteva din opțiunile pe care campaniile de tip Discovery le setează automat pentru a crește performanța.
Care sunt momentele potrivite pentru a crea o campanie Discovery?
- Când dorim să creștem vânzările, numărul abonaților la newsletter sau numărul vizitatorilor de pe site;
- Când dorim să atragem noi clienți către brand-ul nostru utilizând cu precădere materiale vizuale de promovare;
- Când dorim să creștem retenția clienților;
Aspecte importante ale procesului de migrare a Gmail Ads în Discovery Campaigns
În campaniile de tip Discovery, fiecare vizită a unui utilizator pe website venită în urma vizualizării unei reclame este considerată conversie și taxată aferent.
Setările bugetului
Deoarece campaniile Discovery targhetează și alte platforme în afară de Gmail Ads, atunci când facem trecerea de la campanii Gmail de sine stătătoare la cele de Discovery, trebuie să dublăm bugetul pe care l-am fi setat inițial pentru acel tip de campanie. Setarea bugetului se realizează având în vedere că o campanie Discovery include mai multe tipuri de placements, printre care Gmail și că rezultatele vor fi mult mai diferite decât la un simplu Gmail ad campaign.
Strategia de bidding
Campaniile Discovery folosesc ca obiectiv ”Conversions”, utilizând Target CPA. Făcând o analiză a campaniilor deja existente în contul Google Ads în secțiunea ”Bidding” vom primi o recomandare a valorii Target CPA. Putem să revenim mai târziu la aceste setări după ce vom observa rezultatele campaniei Discovery.
Targetare
Audiențele pe care le putem selecta în campaniile de tip Discovery sunt asemănătoare, dacă nu aceleași, cu cele din campaniile de Gmail. Singura opțiune diferită este targetare pe cuvinte cheie. Totuși putem utiliza acest tip de targetare, creând un Custom Audience bazat pe cuvintele cheie cu cele mai multe rezultate din campaniile Gmail.
Deși poate este o schimbare bruscă și drastică pentru utilizatorii de Gmail Ads, integrarea acestora în campaniile de tip Discovery promite a fi o schimbare benefică.