Trebuie sa recunoastem ca o situatie de criza ridica cateva semnale de alarma pentru comercianti sau alte afaceri. Este necesar sa constientizam pericolele la care suntem expusi din punct de vedere logistic si economic.
Miscarea cea mai rapida la care ai putea apela este stoparea activitatilor intreprinse. Este, totusi, o decizie buna? Noi credem ca nu.
Recomandarea noastra este ca, in primul rand, sa fie luate masuri de protectie a angajațtilor iar, în al doilea rand, sa iti extinzi business-ul spre canalele alternative de vanzare.
Unul dintre aceste canale este Google Ads!
Ce este Google Ads? Scurta introducere.
Google Ads este o platforma lansata de gigantul Google, menita sa ii ajute pe intreprinzatori sa se promoveze in online si sa isi sporeasca vanzarile.
Cum? Le permite acestora sa creeze mici campanii (reclame) care vor fi afisate ulterior in cautarile Google ale publicului tinta. Reclamele pot fi alcatuite din text sau imagini (in functie de preferinta ta).
Accesul pe platforma este gratuit, fiind nevoie doar de o conexiune la internet si de crearea unui cont. Vei plati doar pentru click-urile facute de vizitatorii interesati de afacerea sau produsele tale. Stai linistit, tu alegi suma investita si felul in care se consuma!
Iti vom explica mai multe in cele ce urmeaza.
Ce fel de campanii poti desfasura pe Google Ads?
In functie de specificul afacerii tale si de scopul pe care doreati sa il atingi prin campaniile (reclamele) desfasurate, poti alege (acestea sunt cele mai uzuale):
- Campanii de vanzare – promoveaza produsele sau serviciile pe care le oferi atunci cand potentialii tai clienti au nevoie de ele si sunt predispusi unei achizitii;
- Campanii de atragere a potentialilor clienti (eng. lead generation) – in functie de actiunea pe care vizitatorul reclamei tale o va face pe pagina tinta, acesta va fi introdus in baza ta de date si considerat client potential (persoana predispusa sa apeleze la serviciile si produsele tale);
- Campanii de generare a traficului pe site – afiseaza site-ul cat mai multor persoane interesate de servicii si produse asemanatoare cu ale tale pentru ca potentialii clienti sa te descopere;
Ce este si cum folosim optiunea „Audiente” in Google Ads?
Este evident ca nu fiecare utilizator de internet va fi interesat de produsele si serviciile pe care le oferi, motiv pentru care este irelevant sa afisezi tuturor campaniile tale.
Aici intervine notiunea de „Audiente” de pe platforma Google Ads! Dupa ce ai realizat o campanie (reclama), este recomandat sa alegi audienta pe care doresti sa o tintesti. Ea poate fi tintita in functie de:
- Interese (eng. affinity) – grupuri de oameni care cauta rezultate pe internet despre unul sau mai multe domenii; exemplu: sanatate, excursii in aer liber, ferma si animale, etc.;
- Intentie (eng. intent) – grupuri de oameni care cauta rezultate pe internet despre anumite produse si servicii; acestia, in general, se informeaza pentru a gasi cea mai potrivita oferta (predispusi la a face o achizitie la un moment dat);
- Date demografice (eng. demographics) – poti alege sa afisezi reclamele intr-o anumita arie geografica (exemplu: Judet Timis sau Orasul Deva) si sa definesti aria de varsta in care se incadreaza publicul dorit;
- Plasament (eng. placement) – poti alege sa afisezi reclamele pe anumite site-uri ale caror continut este similar sau relevant produselor si serviciilor pe care tu le oferi; exemplu: daca ai un salon de coafura iti poti afisa reclama pe un site dedicat femeilor;
- Remarketare (eng. remarketing) – poti alege sa afisezi reclamele doar persoanelor care au vizitat anterior site-ul.
Cum sa iti alegi bugetul?
Bugetul se refera la suma de bani (RON) alocata fiecarei campanii pe care o vei desfasura pe Google Ads. Acesta este in totalitate ales de tine, usor de ajustat si controlat.
Google Ads functioneaza ca o „masinarie” de licitatii in timp real. Campania ta concurează impotriva altor campanii, urmand sa castige cel care liciteaza cel mai eficient si care obtine un scor al calitatii mai bun al campaniei. Nu te ingrijora, bugetul tau nu va fi folosit pentru aceasta actiune, este doar un indicator pentru sistem.
Exista mai multe modalitati de a-ti distribui bugetul in functie de scopul pe care campania ta il are de indeplinit. Cele mai importante si utilizate sunt:
- Cost-pe-conversie – aceasta strategie iti permite sa platesti doar atunci cand cineva realizeaza o conversie pe site-ul tau; exemplu: achizitioneaza un produs sau un serviciu, completeaza un formular, se aboneaza la newsletter, etc.;
- Cost-pe-click (CPC) – din bugetul tau se vor folosi bani doar in momentul in care cineva da click pe campania (reclama) ta; este o metoda folosita des atunci cand vrei să atragi trafic (oameni) pe site-ul tau;
- Cost-pe-vizualizare (CPV) – folosesti bugetul atunci csnd cineva vizualizeaza un filmulet al campaniei tale (disponibil numai pentru campaniile video).
Bugetul se seteaza foarte simplu prin introducerea sumei in caseta special alocata. Atentie: introduceti suma in RON si aveti grija la utilizarea zecimalelor in mod corect.
Puteti alege un buget relativ mic, care sa fie consumat zilnic (de exemplu: suma de 10 RON), care poate fi redus sau suplimentat oricand.
Sfatul cel mai important pe care il putem oferi este sa experimentati! Incercati diferite strategii cu sume mici, diferite audiente, diferite tipuri de continut. Campaniile pot fi oricand inlaturate sau puse pe pauza.
Gogole Ads este un instrument complex de promovare, insa unele campanii mai simple le poti gestiona si singur. Dacă aveti nevoie de ajutor specializat, puteti apela oricand la agentia noastra. Echipa va fi mereu dornica sa sara in ajutorul afacerii tale!
Ne puteti contacta pentru o consultanta gratuita.
Succes pe drumul Google Ads!