Trecem printr-o perioada dificila, iar acest lucru si ceea ce va urma ne va afecta pe toti, mai mult sau mai putin. Pandemia cu care intreaga lume se confrunta la momentul de fata a afectat intregul sector de business, insa cu precadere afacerile mici si cele la inceput de drum.
Cu toate acestea, perioadele dificile sunt cele care ne ajuta sa evoluam si ne invata cum sa ne adaptam, pentru a putea face fata crizei. Venim in ajutorul antreprenorilor cu o serie de sfaturi si bune practici care sa ii ajute sa depaseasca aceasta perioada cu brio.
Multi proprietari de afaceri isi desfasoara activitatea in mediul offline. Fie ca vorbim despre restaurante, cafenele, florarii, saloane de infrumusetare, ori magazine alimentare, ACUM este momentul ca afacerea ta sa migreze si in mediul online (daca nu s-a intamplat asta inca).
In continuare vei afla cum poti sa vinzi pe Facebook!
Cel mai bun canal de vanzare la inceput este Facebook-ul. De ce? Pentru ca, in Romania, exista peste 10 milioane de utilizatori Facebook, ceea ce se traduce prin peste 10 milioane de clienti potentiali pentru afacerea ta.
Cum poti sa vinzi pe Facebook?
Primul pas este crearea unei pagini de Facebook pentru afacerea ta (in cazul in care nu ai inca), pe care sa o personalizezi cu informatii precum denumirea afacerii tale, adresa, numar de telefon, program de lucru, categorii, etc.
In ceea ce priveste Facebook drept alternativa de vanzare, ai 2 optiuni de a te promova si a vinde:
- Organic;
- Platit;
Cum te promovezi organic?
1. Postarile organice
Postarile organice sunt foarte importante, pentru ca sunt temelia prezentei tale online. In acest fel, poti fi aproape de clientii tai chiar si in situatii precum cea cu care ne confruntam in prezent, le poti da sfaturi legate de domeniul tau de activitate, ii poti tine la curent cu promotiile actuale sau chiar organiza concursuri din cand in cand.
Postarile pot fi de mai multe tipuri:
- Fotografii;
- Video-uri;
- Sondaje;
- Link-uri (ex. Articole de pe blog, stiri de pe alte site-uri de interes, etc.). Acest tip de postari sunt recomandate pentru a atrage vizitatorii de pe Facebook pe website, unde pot converti (ex. Completarea unui formular, achizitie online, etc.).
“Cheia succesului” in ceea ce priveste postarile pe Facebook este sa fii consecvent. Pentru a-ti planifica mai usor continutul si pentru a nu ramane in pana de idei, iti recomandam sa intocmesti in avans un plan editorial, care functioneaza precum un calendar al postarilor tale pe Facebook.
2. Grupurile de Facebook
O alta optiunile de care te poti folosi este crearea unui grup asociat paginii tale de business. Este gratuit si te ajuta sa facilitezi comunicarea cu/intre clientii tai. Aduci valoare grupului prin sfaturi, exemple si coduri de conduita, astfel incat sa-ti construiesti un brand. Poti face sondaje de opinie, pentru a vedea preferintele clientilor.
3. Facebook Marketplace
Daca nu ai un magazin online, Facebook Marketplace este o alternativa buna de a-ti vinde produsele online. Este o solutie avantajoasa, fiind gratis si usor de folosit.
Practic, tot ce trebuie sa faci este sa creezi un anunt public (produsul oferit de tine), care poate fi vazut de alte persoane (clienti potentiali) nu numai in Marketplace, ci si in sectiunea de Noutati, in cautari sau in alte locuri de pe Facebook si din afara Facebook.
Cum te promovezi platit?
Chiar daca este posibil ca oamenii sa nu caute neaparat produsele oferite de tine, Facebook iti ofera posibilitatea de a targeta audiente de clienti in functie de sex, varsta, localitate, interese sau ocupatie. De asemenea, poti “urmari” persoanele care ti-au vizitat site-ul, cu ajutorul listelor de remarketing.
Pentru a putea derula campanii platite pe Facebook Ads, este necesara crearea unui Advert Account, de unde poti ulterior sa gestionezi anunturile sau sa faci diferite setari legate de modalitatea de plata sau audiente.
Ce tipuri de campanii poti derula pe Facebook Ads?
Exista mai multe tipuri de campanii care te pot ajuta sa obtii rezultatele dorite. Pentru a-ti da seama care este cel mai potrivit tip de campanie pentru afacerea ta, trebuie sa definesti obiectivul tau de marketing:
- Vizibilitate;
- Considerare;
- Conversie.
Odata creata campania, ii poti monitoriza performantele din rapoartele disponibile in cont. Aici ai date despre impactul anunturilor tale, click-uri sau costurile generate.
Cum stabilesti bugetul?
Oricat de mic sau de mare ar fi bugetul tau, avantajul promovarii online in general este predictibilitatea.
Poti stabili un buget total (pe toata durata campaniei), sau poti seta cat doresti sa cheltuiesti in fiecare zi. Ulterior, optimizezi reclamele deja create, astfel incat sa ajunga la cat mai multi clienti potentiali in bugetul stabilit de tine.
In cazul in care crearea de campanii in Advert Account ti se pare prea complicata pentru inceput, poti incerca varianta mai simpla – sponsorizarea unei postari de pe pagina de Facebook (sau boost).
Pentru a obtine rezultate maxime din Facebook Ads este, totusi, nevoie de experienta, fapt pentru care iti recomandam apelarea la o agentie specializata in marketing online. Echipa noastra te poate ajuta oricand sa iti dezvolti afacerea si sa iti cresti vanzarile in mediul online.
Ne poti contacta pentru o consultanta gratuita.
Tu ce canale de promovare folosesti pentru afacerea ta?